University of Twente Student Theses

Login

Hoe kan de tevredenheid over ondersteunende dienstverlening gemeten worden bij hoogopgeleide zorgprofessionals aangesloten bij een service organisatie? : Een service tevredenheidsonderzoek bij huisartsen aangesloten op regio organisatie Medrie

Meulink, L.J. and Seemann, N.S. (2021) Hoe kan de tevredenheid over ondersteunende dienstverlening gemeten worden bij hoogopgeleide zorgprofessionals aangesloten bij een service organisatie? : Een service tevredenheidsonderzoek bij huisartsen aangesloten op regio organisatie Medrie.

[img] PDF
1MB
Abstract:Dit onderzoek betreft het uitvragen van tevredenheid van diensten bij huisartsen aangesloten bij een regio-organisatie. Huisartsen zijn in Nederland afhankelijk van regio organisaties voor ondersteunende diensten. Tevredenheidsonderzoeken van huisartsen en deze organisaties zijn tot op heden niet uitgevoerd. Het benaderen van tevredenheid gaat in dit onderzoek via een tijd en autonomie model, waarbij het model wordt gebruikt om tevredenheid van diensten geleverd door de regio organiste uit te vragen. Dit model levert inzage in de tevredenheid van huisartsen om de uitgevoerde thema’s: dienstenstructuur, ketenzorg, communicatie en ICT/innovatie. Door middels van semi-gestructuurde interviews heeft dit onderzoek de tevredenheid benaderd door bij elke thema tijd en autonomie uit te vragen. Dit onderzoek is bij 5 medewerkers van de regio organisatie en 13 externe geïnterviewde huisartsen en praktijkmanagers. Door middel van een likert scaling en interviewvragen is er bij elk thema een weergave gecreëerd van de tevredenheid. va Hierbij kan geconcludeerd worden dat tijd en autonomie goede indicatoren zijn voor het uitvragen van tevredenheid bij huisartsen. Wij adviseren onderzoekers die tevredenheid willen onderzoeken bij dienstverleningen voor (zorg-)professionals om dit model als richtlijn te gebruiken en het verder uit te werken. Kernwoorden: zorgprofessionals, huisartsen, regio organisaties, tevredenheid, tijd, autonomie, likert-scaling, tijd-autonomie tevredenheidsmodel, dienstverlening
Item Type:Essay (Bachelor)
Faculty:TNW: Science and Technology
Subject:44 medicine, 70 social sciences in general, 88 social and public administration
Programme:Health Sciences BSc (56553)
Link to this item:https://purl.utwente.nl/essays/87381
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page