University of Twente Student Theses

Login

Bekend maakt bemind : de relatie tussen bekendheid en reputatie in een Nederlandse B2B context

Venrooij, Sandra van (2008) Bekend maakt bemind : de relatie tussen bekendheid en reputatie in een Nederlandse B2B context.

[img] PDF
947kB
Abstract:Vaak wordt verondersteld dat bekendheid tot een positieve reputatie leidt. Echter, empirisch onderzoek geeft geen eenduidig resultaat weer. Dit is mogelijk te wijten aan verschil in operationalisatie van de bekendheid. In dit onderzoek is het effect van bekendheid op reputatie gemeten bij één business-to-business organisatie. De bekendheid werd op zes manieren geoperationaliseerd: - kennen van de organisatie - bekendheid met de CVI - naamsbekendheid - mate van blootstelling - hoeveelheid kennis - bekendheid met het werkveld Resultaten hebben aangetoond dat bekendheid een significant positief effect had op de waardering voor de organisatie, het vertrouwen in de organisatie en de waardering voor de dienstverlening. Alleen de mate van blootstelling en de naamsbekendheid bleken hierin een significant aandeel te hebben. De overige operationalisaties van bekendheid hadden geen invloed op de reputatie.
Item Type:Essay (Master)
Clients:
Artin Advertising
Faculty:BMS: Behavioural, Management and Social Sciences
Subject:05 communication studies
Programme:Communication Studies MSc (60713)
Link to this item:https://purl.utwente.nl/essays/859
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page