University of Twente Student Theses

Login

De toepassing van storytelling in het wiskundeonderwijs

Oldenhof, M. (2020) De toepassing van storytelling in het wiskundeonderwijs.

[img] PDF
2MB
Abstract:Het merendeel van de leerlingen ervaart het wiskundeonderwijs als saai. Ze zien het nut van wiskunde niet en raken daardoor ongemotiveerd om aan het werk te gaan. Storytelling kan de motivatie van de leerlingen een boost geven. Aan de hand van verhalen worden leerlingen betrokken bij de les en raken ze nieuwsgierig. Uiteindelijk ontwikkelen leerlingen een dieper begrip en zijn ze bereid om de verdieping of verbreding van de stof op te zoeken. Docenten vinden het lastig om in de les gebruik te maken van storytelling. Door de sleur van het onderwijs hebben docenten geen tijd en aandacht voor verhalen. In dit onderzoek is gekeken naar de toepassing van storytelling bij 4 havo wiskunde B.
Item Type:Essay (Master)
Faculty:BMS: Behavioural, Management and Social Sciences
Subject:81 education, teaching
Programme:Educational Science and Technology MSc (60023)
Link to this item:https://purl.utwente.nl/essays/84077
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page