University of Twente Student Theses

Login

Invloed van keuze rondom moment van toetsing in 4VWO scheikunde op toetsresultaten en toetsdruk

Merkens, A.C. (2019) Invloed van keuze rondom moment van toetsing in 4VWO scheikunde op toetsresultaten en toetsdruk.

[img] PDF
1MB
Abstract:In een viertal scheikunde 4VWO klassen, met in totaal 88 leerlingen, is in het schooljaar 2018-2019 op het Isendoorn College te Warnsveld, gebruik gemaakt van een 1-2-3-toetscyclus. In deze toetscyclus kregen de leerlingen per hoofdstuk uit de gebruikte lesmethode drie mogelijke momenten voor het maken van een toets aangeboden. Leerlingen kregen de keuze om de toets twee weken eerder (moment 1), op de geplande datum (moment 2) of twee weken later te maken (moment 3). Deze drie momenten van toets-afname vormen samen de 1-2-3-toets-cyclus. In dit onderzoek zijn de effecten van deze toetscyclus op de door leerlingen behaalde toetsscores en het ervaren van toetsdruk door leerlingen onderzocht. Daarnaast is de motivatie voor deelname aan de verschillende rondes onderzocht. Tevens is onderzocht of de lesgevende docenten een verandering in gevraagde inzet waarnamen.
Item Type:Essay (Master)
Faculty:BMS: Behavioural, Management and Social Sciences
Subject:81 education, teaching
Programme:Science Education and Communication MSc (60708)
Link to this item:https://purl.utwente.nl/essays/79936
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page