University of Twente Student Theses

Login

Computationeel denken bij VWO wiskunde A

Neeft, J.M. (2019) Computationeel denken bij VWO wiskunde A.

[img] PDF
2MB
Abstract:In dit ontwerponderzoek is onderzocht hoe computationele denkvaardigheden bij leerlingen die het vak wiskunde A volgen ontwikkeld kunnen worden. Verschillende aspecten spelen hierbij een belangrijke rol, waaronder modelleren, simuleren, probleemoplossen en het gebruik van data. Het onderzoek heeft geleid tot een lijst geschikte onderwerpen die gebruikt kunnen worden om computationeel denken te bevorderen, waarna een praktische opdracht over het K-means algoritme is ontworpen. In deze opdracht staat het maken van een aanbevelingssysteem voor Netflix centraal. Elke opgave is door middel van een bestaand classificatiemodel gekoppeld aan computationele denkvaardigheden. Er heeft een try-out van de opdracht plaatsgevonden, waarna uitwerkingen van leerlingen en interviews zijn gebruikt om de praktische opdracht te evalueren.
Item Type:Essay (Master)
Faculty:BMS: Behavioural, Management and Social Sciences
Subject:81 education, teaching
Programme:Science Education and Communication MSc (60708)
Link to this item:https://purl.utwente.nl/essays/79806
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page