University of Twente Student Theses

Login

Zou jij gaan? : De invloed van sponsoren en ticketprijzen op de bezoekintentie van festivals met behulp van posters.

Nijman, C.V. (2019) Zou jij gaan? : De invloed van sponsoren en ticketprijzen op de bezoekintentie van festivals met behulp van posters.

[img] PDF
1MB
Abstract:In dit onderzoek is er onderzocht wat de invloed is van ticketprijzen en sponsoren op de bezoekintentie van jongeren tussen de 18 en 25 jaar uit Overijssel. De bezoekintentie werd getest door middel van het zien van festivalposters. Met behulp van een inhoudsanalyse is er onderzocht welke twee aspecten het meest interessant waren voor een experimenteel ontwerp, deze aspecten waren de ticketprijs en sponsoren. De data van de inhoudsanalyse is ook gebruikt voor het ontwerpen van een gemiddelde festivalposter voor in het hoofdonderzoek. In het hoofdonderzoek is een 2 (ticketprijs van €22,50 versus gratis) x 2 (sponsoren aanwezig versus afwezig) experimenteel ontwerp getest door middel van een vragenlijst waarin verschillende constructen gemeten werden. Deze vragenlijst is ingevuld door 141 respondenten uit deze doelgroep. De verkregen data leidde tot de conclusie dat een festivalposter met sponsoren tot een hogere bezoekintentie leidt.
Item Type:Essay (Bachelor)
Faculty:BMS: Behavioural, Management and Social Sciences
Subject:05 communication studies
Programme:Communication Studies BSc (56615)
Link to this item:https://purl.utwente.nl/essays/78397
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page