University of Twente Student Theses

Login

Klanttevredenheid in de Jeugdgezondheidszorg : onderwerpen voor het meten van de klanttevredenheid

Schutte, M. (2018) Klanttevredenheid in de Jeugdgezondheidszorg : onderwerpen voor het meten van de klanttevredenheid.

[img] PDF
1MB
Abstract:De Jeugdgezondheidszorg (JGZ) van GGD Twente wil de klanttevredenheid meten onder de ouders van kinderen die vanuit de gezondheidscheck in klas twee van het voortgezet onderwijs een onderzoek op indicatie nodig hebben. Zij willen een nieuwe klanttevredenheidsvragenlijst maken voor deze doelgroep, maar daarvoor is het eerst nodig te weten wat de wensen en behoeften van zowel de ouders als zorgverleners zijn en aan welke onderwerpen beide partijen de meeste waarde hechten. Met dit onderzoek zijn de wensen en behoeften van de ouders en zorgverleners en de onderwerpen waar de meeste waarde aan wordt gehecht door beide partijen, in kaart gebracht. Dit is gedaan door middel van zes interviews met ouders en zes interviews met zorgverleners. In totaal zijn er drie onderwerpen naar voren gekomen waar beide groepen veel waarde aan hechten. Deze kunnen door de GGD gebruikt worden voor de klanttevredenheidsvragenlijst. Daarnaast zijn er ook drie onderwerpen naar voren gekomen waar beide groepen de minste waarde aan hechten. Deze onderwerpen zullen dus niet meegenomen hoeven te worden. Aanbevelingen vanuit dit onderzoek zijn: theoretische verzadiging bereiken, kwantitatief onderzoek doen en het perspectief van het kind toevoegen.
Item Type:Essay (Bachelor)
Clients:
GGD Twente, Enschede, Nederland
Faculty:TNW: Science and Technology
Subject:01 general works
Programme:Health Sciences BSc (56553)
Link to this item:https://purl.utwente.nl/essays/75435
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page