University of Twente Student Theses

Login

Argumenteren over een controversieel vraagstuk : leerlingen van 4vwo over de plastic soep.

Demir, S. (2017) Argumenteren over een controversieel vraagstuk : leerlingen van 4vwo over de plastic soep.

[img] PDF
1MB
Abstract:Een van de doelstellingen binnen het vak maatschappijleer is dat leerlingen leren zich te positioneren in maatschappelijke en politieke verhoudingen en hun eigen waarden en standpunten ontwikkelen. Deze standpunten zijn onderbouwd met argumenten. Binnen het vak maatschappijleer en door eigen ervaring in de klas, is ondervonden dat leerlingen moeite hebben met het beargumenteren van hun mening wanneer een controversieel vraagstuk aan bod komt in de klas. In dit onderzoek heb ik op basis van literatuur over controversiële vraagstukken en het doceren van argumentatievaardigheden een lessenserie ontworpen met als doel dat leerlingen leren argumenteren over een controversieel vraagstuk. De hoofdvraag voor dit onderzoek is: In hoeverre draagt de lessenserie plastic soep bij aan de argumentatievaardigheden van de leerlingen van 4vwo?
Item Type:Essay (Master)
Faculty:BMS: Behavioural, Management and Social Sciences
Subject:81 education, teaching
Programme:Technical Medicine MSc (60033)
Link to this item:https://purl.utwente.nl/essays/74259
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page