University of Twente Student Theses

Login

Peer feedback voor het schrijven van practicumverslagen

Wals, M.M.J. de (2020) Peer feedback voor het schrijven van practicumverslagen.

[img] PDF
1MB
Abstract:De afgelopen jaren hebben laten zien dat formatief toetsen een steeds grotere plek inneemt bij het verbeteren van leerprestaties van leerlingen. In het evaluatie-onderzoek is gekeken of leerlingen uit klas 2 HV het maken van practicum-verslagen beter kunnen aanleren door het krijgen van peer feedback, dan door docent feedback. Feedback is één van de strategieën van formatief toetsen. Door gebruik te maken van de instrumenten: leidraad voor een practicum-verslag, rubric, model van Van Popta en interviews zijn resultaten verzameld. De uitkomst van deze resultaten geven aanleiding om het onderzoek op een grotere schaal uit te voeren.
Item Type:Essay (Master)
Faculty:BMS: Behavioural, Management and Social Sciences
Subject:81 education, teaching
Programme:Science Education and Communication MSc (60708)
Link to this item:https://purl.utwente.nl/essays/83678
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page