University of Twente Student Theses

Login

Arduino lesmodule voor het Natuurkunde curriculum

Lentelink, S.J. (2019) Arduino lesmodule voor het Natuurkunde curriculum.

[img] PDF
4MB
Abstract:Het is van maatschappelijk belang om leerlingen in het voortgezet onderwijs voor te bereiden op de snel veranderende samenleving waarin digitalisering en technologische ontwikkelingen een belangrijke rol spelen. In het havo/vwo-curriculum van Natuurkunde kunnen deze zogenaamde 21e-eeuwse kennis en vaardigheden samen met diverse leerstofdomeinen worden betrokken middels Arduino; een elektronisch prototype-platform waarmee gebruikers interactieve elektronische objecten kunnen maken die reageren op hun omgeving. In dit onderzoek wordt geprobeerd antwoord te geven op de vraag: hoe ziet een mogelijke Arduino lesmodule eruit voor het Natuurkunde curriculum van havo/vwo-leerjaar 3 waarin leerlingen 21e-eeuwse kennis en vaardigheden verwerven en versterken, en leerdoelen behalen voor de domeinen Elektriciteit en Technische automatisering?
Item Type:Essay (Master)
Faculty:BMS: Behavioural, Management and Social Sciences
Subject:33 physics, 81 education, teaching
Programme:Science Education and Communication MSc (60708)
Link to this item:https://purl.utwente.nl/essays/79330
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page