University of Twente Student Theses

Login

Meer leerlingen laten kiezen voor informatica

Koridon, M.S. (2018) Meer leerlingen laten kiezen voor informatica.

[img] PDF
976kB
Abstract:De keuze van een leerling wordt bepaald door allerlei factoren en de keuze kan worden beschreven met de Theory of Planned Behaviour van Azjen. Scholen kunnen leerlingen stimuleren in het maken van een keuze op meerdere van deze factoren door gebruik te maken van verschillende manieren van voorlichting. Dit onderzoek heeft gezocht naar correlaties tussen een manier van voorlichting die een school gebruikt en het aantal leerlingen dat informatica kiezen. Het doel van het onderzoek is een manier van voorlichting te vinden waarop meer leerlingen voor informatica kiezen. Hiervoor is een vragenlijst uitgezet bij decanen om de manier van voorlichtingen op een school te achterhalen. Daarnaast is data van DUO gebruikt om het aantal leerlingen bij informatica te achterhalen op de desbetreffende school. Door deze twee databronnen te combineren is gezocht naar manieren van voorlichting die ervoor zorgen dat meer leerlingen bij informatica terecht komen. Uit dit onderzoek zijn echter geen conclusies te trekken over een verband tussen de manier van voorlichting en het aantal leerlingen bij informatica.
Item Type:Essay (Master)
Faculty:BMS: Behavioural, Management and Social Sciences
Subject:81 education, teaching
Programme:Science Education and Communication MSc (60708)
Link to this item:https://purl.utwente.nl/essays/76816
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page