University of Twente Student Theses

Login

Informatica vernieuwd : effecten van de lesmodule 'Sociale Robots in de Ouderenzorg'

Breymann, Dr. L.E.I. (2018) Informatica vernieuwd : effecten van de lesmodule 'Sociale Robots in de Ouderenzorg'.

[img] PDF
8MB
Abstract:De lesmodule 'Sociale Robots in de Ouderenzorg' sluit aan bij wetenschappelijk onderzoek van de Universiteit Twente op het gebied van de sociale robotica. Leerlingen ontwerpen en bouwen een prototype van een robot waarmee hun grootouders langer mobiel kunnen blijven. Tijdens een eerste pilotuitvoering van de lesmodule werden de motivatie van de leerlingen, hun uitvoering van de opdrachten in de evaluatiefase en het behalen van de leerdoelen onderzocht. De leerlingen hebben de lesmodule Sociale Robots in de Ouderenzorg als motiverend ervaren, zowel jongens als meisjes, en leerlingen met een M- of N-profiel. Ook hebben zij de opdrachten grotendeels uitgevoerd zoals beoogd en de leerdoelen gehaald. Daarnaast leverde dit onderzoek een aantal verbeterpunten voor het lesmateriaal en de uitvoering op die verwerkt zijn in adviezen voor de bijstelling van het docent- en het leerlingenmateriaal.
Item Type:Essay (Master)
Faculty:BMS: Behavioural, Management and Social Sciences
Subject:81 education, teaching
Programme:Science Education and Communication MSc (60708)
Link to this item:https://purl.utwente.nl/essays/74618
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page