University of Twente Student Theses

Login

De motiverende werking van wiskundig modelleren

Schilpzand, M.P. (2017) De motiverende werking van wiskundig modelleren.

[img] PDF
613kB
Abstract:In dit onderzoek wordt een verband onderzocht tussen het volgen van een aantal lessen wiskundig modelleren en de motivatie voor de wiskunde in zijn algemeenheid. Voor dit onderzoek hebben twee klassen 4 vwo wiskunde B twee keer een vragenlijst ingevuld om hun motivatie voor wiskunde te meten. Eén van de klassen heeft tussendoor vier lessen wiskundig modelleren gevolgd, die specifiek voor dit onderzoek zijn ontwikkeld. Uit de antwoorden op de vragenlijst bleek dat de motivatie bij beide groepen vanaf het begin al erg hoog was. Daarnaast bleek de groep die lessen wiskundig modelleren had gevolgd, zich beter realiseerde dat wiskunde op veel plekken voorkomt, maar de motivatie was niet significant veranderd ten opzichte van de controle groep.
Item Type:Essay (Master)
Clients:
1981
Faculty:BMS: Behavioural, Management and Social Sciences
Subject:31 mathematics, 81 education, teaching
Programme:Science Education and Communication MSc (60708)
Link to this item:https://purl.utwente.nl/essays/72087
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page