University of Twente Student Theses

Login

Onderzoek in VWO5 naar een digitale lesmodule: leeropbrengst en werkplezier

Eshuis, G. (2016) Onderzoek in VWO5 naar een digitale lesmodule: leeropbrengst en werkplezier.

[img] PDF
1MB
Abstract:Innovaties in het onderwijs zijn er voordurend. Continu wordt gezocht naar de beste methode om de leerlingen te ondersteunen zich de leerstof meester te maken. Eveneens in het vak scheikunde. Het hele leven verdigitaliseert en het vak scheikunde springt hier op in door modules van scheikunde digitaal te maken. Maar halen de leerlingen wel het gewenste kennis niveau met een digitale lesmodule, of presteren ze juist beter? En wat vinden leerlingen eigenlijk van een digitale lesmodule? Om meer inzicht in deze vragen te krijgen is in dit onderzoek gekeken naar het werkplezier met en het leeropbrengst van het werken met een digitale lesmodule in 5 VWO. Uit de resultaten van dit onderzoek blijkt dat de leerlingen door te werken met de digitale lesmodule het vereiste kennis niveau halen, over het algemeen de leerlingen de digitale lesmodule toegankelijk vinden en dat de meeste leerlingen het wel prettig vinden om via een digitale lesmodule het onderwijs te krijgen vooral als deze gecombineerd wordt met klassikale uitleg.
Item Type:Essay (Master)
Faculty:BMS: Behavioural, Management and Social Sciences
Subject:81 education, teaching
Programme:Science Education and Communication MSc (60708)
Link to this item:https://purl.utwente.nl/essays/70351
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page