University of Twente Student Theses

Login

Dynamisch tegenover statisch lesmateriaal

Velde, Wolter van der (2015) Dynamisch tegenover statisch lesmateriaal.

[img] PDF
1MB
Abstract:Ontwikkeling van digitaal lesmateriaal is een onderwerp dat de laatste jaren steeds meer aandacht krijgt. Dit onderzoek richt zich op het leereffect van dynamisch tegenover statisch lesmateriaal in natuurkunde onderwijs. Het onderzoek is uitgevoerd op het Vechtdal College te Ommen onder een groep van negen leerlingen met daarnaast een controlegroep van elf leerlingen. Er is dynamisch en statisch lesmateriaal ontwikkeld en dit is uitgereikt aan respectievelijk de onderzoeksgroep en de controlegroep. Vervolgens zijn de groei in leerprestaties en de houding van beide groepen getoetst. Uit deze toets bleek een significant verschil in leerprestaties ten gunste van de onderzoeksgroep.
Item Type:Essay (Master)
Faculty:BMS: Behavioural, Management and Social Sciences
Subject:81 education, teaching
Programme:Science Education and Communication MSc (60708)
Link to this item:https://purl.utwente.nl/essays/68270
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page