University of Twente Student Theses

Login

Ontwerprichtlijnen voor een digitale leeromgeving

Groothengel, M.C. (2014) Ontwerprichtlijnen voor een digitale leeromgeving.

[img] PDF
736kB
Abstract:Het ontwerpen van effectieve digitale leeromgevingen is een grote uitdaging. Dit onderzoek gaat in op de vraag op welke manier een digitale leeromgeving de lesmethode DaVinci kan versterken, rekening houdend met de visie van de methode en de gebruikspraktijk. Het ontwerp van de digitale leeromgeving moet aansluiten bij de onderwijskundige en pedagogische principes waarop de methode is gebaseerd, er moet rekening gehouden worden met de specifieke eigenschappen van een digitale leeromgeving en de digitale leeromgeving moet aansluiten bij de behoefte, context en doelgroep. Dit onderzoek is uitgevoerd met behulp van een literatuuronderzoek, verschillende interviews en documentanalyses. Aan de hand van de resultaten zijn richtlijnen opgesteld die gebruikt kunnen worden bij het ontwerpen van een digitale leeromgeving. De resultaten van het onderzoek dragen bovendien bij aan de theorievorming over het ontwerpen van effectieve digitale leeromgevingen.
Item Type:Essay (Bachelor)
Faculty:BMS: Behavioural, Management and Social Sciences
Subject:81 education, teaching
Programme:Educational Science BSc (56613)
Link to this item:https://purl.utwente.nl/essays/66723
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page