University of Twente Student Theses

Login

Koninklijke Grolsch : een analyse van de effectiviteit van event-­sponsorship als marketingstrategie

Beek, M. ter (2012) Koninklijke Grolsch : een analyse van de effectiviteit van event-­sponsorship als marketingstrategie.

[img] PDF
776kB
Abstract:Dit rapport is een onderzoek naar de mate waarin Grolsch wordt herkend door bezoekers van Lowlands in verhouding tot enkele andere grote sponsoren. Met behulp van reeds bestaande literatuur en onderzoeken is een vragenlijst samengesteld die verzonden is via de snowball sampling methode, om zodoende in een kort tijdsbestek een zo groot mogelijk aantal Lowlands bezoekers te bereiken. Naast het meten van de sponsor awareness van de eerder genoemde merken is er in dit onderzoek tevens aandacht besteed aan de factoren die invloed hebben op de sponsor awareness. Door dit te doen gaat dit onderzoek verder dan een objectieve analyse van de prestaties van verschillende sponsoren tijdens Lowlands, maar wordt ook gekeken met welke factoren Grolsch rekening moet houden bij het uitvoeren van sponsoring als succesvolle marketingstrategie. In dit onderzoek zijn meerdere items gevonden die van invloed zijn op het succes van een sponsoring. Daarnaast is de sponsor awareness voor de verschillende merken in kaart gebracht en beoordeeld.
Item Type:Essay (Bachelor)
Clients:
Koninklijke Grolsch, Enschede, Nederland
Faculty:BMS: Behavioural, Management and Social Sciences
Subject:85 business administration, organizational science
Programme:Business Administration BSc (56834)
Link to this item:https://purl.utwente.nl/essays/62607
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page