University of Twente Student Theses

Login

Verbetering van de interne dienstverlening door de afdeling Informatie en Ondersteuning met behulp van het INK managementmodel en door te kijken naar klantgerichtheid

Rijntjes, R.M. (2009) Verbetering van de interne dienstverlening door de afdeling Informatie en Ondersteuning met behulp van het INK managementmodel en door te kijken naar klantgerichtheid.

[img] PDF
2MB
Abstract:Het onderzoek is uitgevoerd voor de afdeling Informatie en Ondersteuning binnen de gemeente Oldenzaal met als doel aanbevelingen te kunnen doen ter verbetering van de interne dienstverlening door deze afdeling. Deze aanbevelingen worden gedaan op organisatieniveau, in tegenstelling tot op procesniveau. Hiervoor zijn drie kernbegrippen centraal gesteld:  De interne dienstverlening door de afdeling Informatie en Ondersteuning - onderwerp van onderzoek  Het INK managementmodel - model ter ondersteuning van organisatieontwikkeling- en verbetering als gebruikt binnen de gemeente Oldenzaal  Klantgerichtheid - de afdeling zegt klantgericht te zijn, maar is dit ook zo? Het onderzoek richt zich hoofdzakelijk op het laatstgenoemde punt, de klantgerichtheid, en is hierbij het vervolg op een in 2008 uitgevoerd klanttevredenheidsonderzoek. De kernbegrippen komen samen in de hoofdvraag: op welke manier, met behulp van het INK managementmodel en door te kijken naar klantgerichtheid, kan de interne dienstverlening binnen de gemeente Oldenzaal, door de afdeling Informatie en Ondersteuning, worden verbeterd?
Item Type:Essay (Bachelor)
Clients:
Gemeente Oldenzaal, Oldenzaal
Faculty:BMS: Behavioural, Management and Social Sciences
Subject:85 business administration, organizational science
Programme:Industrial Engineering and Management BSc (56994)
Link to this item:https://purl.utwente.nl/essays/60754
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page