University of Twente Student Theses

Login

A Cover Story : de invloed van een cover op de waardering en aankoopintentie van tijdschriften onder tweens

Linden, A.J.M. van der (2008) A Cover Story : de invloed van een cover op de waardering en aankoopintentie van tijdschriften onder tweens.

[img] PDF
11MB
Abstract:Kinderen vormen in de huidige maatschappij een zeer belangrijke groep consumenten. Producenten spelen hier op in door producten te ontwikkelen die speciaal gericht zijn op een jeugdige doelgroep. Ook tijdschriftuitgeverijen delen in deze trend door jeugdtijdschriften te ontwikkelen. Aangezien de cover van een tijdschrift het visitekaartje van een blad vormt, is het van belang te weten hoe deze het best ingericht kan worden om de doelgroep aan te spreken. Hier is echter nog weinig onderzoek naar gedaan. Bovendien is er nergens een lijst met standaardelementen van tijdschriftcovers te vinden. Om meer duidelijkheid te verkrijgen over de elementen van een cover en over de invloed van de coverindeling is er een onderzoek uitgevoerd onder drie jeugdtitels van Sanoma Uitgevers. De betrokken titels waren Nickelodeon Magazine, Tina en Zo Zit Dat. Deze tijdschriften richten zich op de doelgroep ‘tweens’: kinderen tussen de 8 en 12 jaar.
Item Type:Essay (Master)
Clients:
Sanoma Uitgevers
Faculty:BMS: Behavioural, Management and Social Sciences
Subject:05 communication studies
Programme:Communication Studies MSc (60713)
Link to this item:https://purl.utwente.nl/essays/58472
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page