University of Twente Student Theses

Login

Ondersteunen van planningsactiviteiten tijdens het zoeken van informatie op het web

Schooten, N. van (2008) Ondersteunen van planningsactiviteiten tijdens het zoeken van informatie op het web.

[img] PDF
139kB
Abstract:In dit onderzoek is onderzocht hoe middelbare scholieren het best ondersteund kunnen worden in het uitvoeren van planningsactiviteiten tijdens het zoeken van informatie op het Web. Er hebben 52 HAVO/VWO scholieren, met een leeftijd van 13-15 jaar, uit 2 tweede klassen van een middelbare school deelgenomen. Op basis van de perceptie van scholieren over hun metacognitieve kennis en vaardigheid, gemeten met een aangepaste versie van de Metacognitive Awareness Inventory (Schraw & Dennison, 1994), zijn scholieren toegewezen aan een conditie. De controle conditie kreeg geen enkele vorm van ondersteuning, scholieren uit de conditionele conditie werden alleen geïnformeerd over het nut van het plannen van het zoekproces, scholieren uit de declaratieve conditie kregen vervolgens ook informatie over welke stappen ze moesten uitvoeren tijdens het plannen, terwijl de procedurele conditie daarnaast werd geïnformeerd over hoe elke stap uitgevoerd moest worden.
Item Type:Essay (Bachelor)
Faculty:BMS: Behavioural, Management and Social Sciences
Subject:05 communication studies
Programme:Educational Science BSc (56613)
Link to this item:https://purl.utwente.nl/essays/58185
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page