University of Twente Student Theses

Login

Strategiegebruik bij het leren met computersimulaties

Kooij, Jolanda van de (2008) Strategiegebruik bij het leren met computersimulaties.

[img] PDF
3MB
Abstract:Uit dit onderzoek blijkt dat aanwezige voorkennis, onderzoeksvaardigheden en doelen die lerenden zich stellen in een onderzoekende leertaak met een computersimulatie, geen invloed hebben op het strategiegebruik. Feitelijk en gepercipieerd strategiegebruik blijken niet samen te hangen. Proefpersonen denken dus vaak wat anders gedaan te hebben, dan ze werkelijk deden. Het onderzoek is uitgevoerd met 28 bachelorstudenten van de Universiteit Twente. Voorkennis en onderzoeksvaardigheden zijn gemeten met twee vragenlijsten. Feitelijk strategiegebruik is bepaald aan de hand van de opgestelde hypotheses. Doelen en het gepercipieerd strategiegebruik zijn gemeten aan de hand van een kort miniinterview met de proefpersonen, dat na afloop plaatsvond.
Item Type:Essay (Master)
Faculty:BMS: Behavioural, Management and Social Sciences
Subject:77 psychology
Programme:Psychology MSc (66604)
Link to this item:https://purl.utwente.nl/essays/58150
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page